|
Diskusní fórum
|
|
Vložil: MontyMole | Vloženo: 14. 12. 2007, 14:19:24 | odpovědět |
---|
Není zač |
Vložil: DjPiggy | Vloženo: 07. 12. 2007, 22:20:25 | odpovědět |
---|
Nezná někdo z vás, prosím hru na spectrum, kde se na hrací ploše snažíte svojí raketkou, která za sebou nechává čáru, ohraničit a tak znemožnit pohyb soupeřovu (počítač) raketku, která rovněž zanechává čáru a snaží se ohraničit zase vás. Pamatuji si ještě, že pozadí bylo žluté a připomínalo včelý plástve. Díky |
Vložil: MontyM | Vloženo: 12. 12. 2007, 13:08:26 | odpovědět |
---|
Myslím že to je Blind Alley |
Vložil: Gothic | Vloženo: 18. 11. 2007, 10:12:48 | odpovědět |
---|
Po malém experimentování jsem zjistil toto,třeba to někomu k něčemu bude. Dobrý na programy v BASICu je QuickBasic (který je volně ke stažení).Je to v podstatě jen rozšíření starého GW Basicu,který zvládá naprostou většinu standardních 8bitových BASICů.QuickBasic má (nar.od GW) ovšem tu výhodu,že má k dispozici okamžitě cca 300kB paměti,ta se dá podle mého googlení rozšířit i na 1-2MB a snad i víc Každopádně na větší projekty v Basicu i těch 300kB docela postačí. Jestliže máte programy v BASICu ZX,dají se např.přes BASIN uložit v .bas,což znamená,že je do QuickBasicu nemusíte přepisovat a stačí je kompletně nahrát (a drobně upravit,např.grafiku).Z QuickBasicu můžete následně generovat .exe soubor. Takže i svoje drobnůstky v ZX BASICu lze udělat v pohodě samospouštěcí (EXE) přes QuickBasic |
Vložil: l00k | Vloženo: 19. 11. 2007, 06:21:20 | odpovědět |
---|
No já nevím... 1) je to pro MS DOS 2) je to z dílen Microsoftu (což mnozí spectristé neradi vidí) 3) poslední verze je z roku 1998 (4.5 případně 7.1 jako PDS)
Kdysi sem zkoušel nějaký wokenní basic s grafikou, sprajtama a různýma vychytávkama - už si nepamatuju jak se to jmenovalo, ale pak sem se stejně raději vrátil k Delphi. |
Vložil: l00k | Vloženo: 19. 11. 2007, 06:29:59 | odpovědět |
---|
Jinak pokud tedy trváš na BASICu, zkus mrknout na tohle
http://www.freebasic.net/index.php/about
tam není žádné omezení co se paměti týče a je to MS BAsci kompatibilní a je to 32 bitové Win/linux. |
Vložil: | Vloženo: 15. 11. 2007, 13:01:22 | odpovědět |
---|
<button> |
Vložil: MontyMole | Vloženo: 12. 11. 2007, 18:37:47 | odpovědět |
---|
Nedávno se tu klábosilo o knize ZX Spectrum Book - 1982 to 199x. Nevíte jestli je někde ke stažení nascanovaná? |
Vložil: pavero | Vloženo: 12. 11. 2007, 21:38:23 | odpovědět |
---|
Jak píše Pepak, k úctě autorovi by se s tím mělo počkat minimálně do chvíle, než se rozprodá celý náklad - 1000 výtisků. Navíc já osobně bych tu knihu do skeneru nikdy nedával, ta vazba by to asi nevydržela . |
Vložil: pepak | Vloženo: 12. 11. 2007, 21:28:55 | odpovědět |
---|
Doufám, že nikdo nebyl takový dobytek, aby tu knihu scanoval. I když mě zklamala, přesto uznávám, že si s ní autor dal tolik práce, že by měl dostat zaplaceno. |
Vložil: MontyMole | Vloženo: 16. 11. 2007, 17:01:11 | odpovědět |
---|
To je právě to, zklamala tě, neprodává se v obchodě a nemůžeš si ji nejdříve prohlédnout. A z těch několika málo stránek z previrew mám pocit, že je to psaný ve stylu "tuhle hru udělali ti a ti, taky vytvořili bla bla bla atd." nic co by přípomínalo třeba Počítačové hry od Fuky nebo články o klasických hrách z čs. časopisů v 90.letech. Uvažuji o koupi jak ZX knihy, tak C64, ale vyhazovat peníze za něco co nevím jak vypadá (a dojmy z toho mála co vím jsou spíš negativní)? Jednou se to stejně někde objeví, nejde mi o to si to přečíst, ale zjistit, jestli to stojí za to. Starý časopisy, které jsou všude možně ke stažení, se nám taky válí ve skříní a nikdy je nevyhodíme
|
Vložil: pepak | Vloženo: 17. 11. 2007, 14:33:42 | odpovědět |
---|
Zbytek knihy je psan stejnym zpusobem jako ty ukazkove stranky. |
Vložil: Gothic | Vloženo: 06. 11. 2007, 13:55:50 | odpovědět |
---|
Mám v podstatě amatérský dotaz, píšu program v BASICu v EmuZWin, ale je tam jen nějakých 46kB, po PRINT 65535-USR 7962 to rapidně ubývá... Když dám na EmuZWin typ Sinclair 128, můžu počítat s tím, že tam bude PRINT 131072-USR 7962 paměti? Asi jo,jenže když už jsem to napsal v ZX48,nejde mi to emulovat v ZX128... Takže ať již tam přepnu jakýkoli typ lepšího počítače než ZX48, mám tam pořád jen zbývajících 46kB paměti... Na BASIC potřebuju prostě co nejvíc,nevíte jak na to? Případně jak už to,co mám,dostat do modelu,kde je víc RAM? Případně máte nějaké zkušenosti s jiným emulátorem? Díky předem! |
Vložil: l00k | Vloženo: 07. 11. 2007, 14:26:20 | odpovědět |
---|
Mrkni se na WOSu po programu BASIN, je to super věc na psaní Basic programů, tam by ti to snad mohlo pomoct. Osobně dneska nevidím důvod dělat nějaké rozsáhlé BASICové projekty, je to pomalé a neefektivní. Co tak dlouhého zkoušíš smím-li se ptát? |
Vložil: l00k | Vloženo: 12. 11. 2007, 17:45:36 | odpovědět |
---|
No bohužel Basic na Spectru nepracuje s rozšířenou pamětí 128kB Specter (teda dá se to použít ke skladování dat když si budu banky ručně přepínat, ale tohle asi není ten případ) takže je tam opravdu limit něco kolem 40kB pro program. V manuálu k +3(+2a) píšou že za pomoci Merge a Ramdisku lze spuštět programy až do 90 kB délky, ale předpokládá to přesně daná číslování případně rutinky ve strojáku na mazání přebytečných částí.
|
Vložil: Gothic | Vloženo: 13. 11. 2007, 12:06:17 | odpovědět |
---|
Fakt se nemůžu smířit s tím,že neexistuje nějaký basic.exe, který emuluje basic ze ZX a má "neomezeně" RAM, nebo nějaký emulátor,u kterého se dá rozšířit RAM ap. Mně to přijde tak samozřejmý,že kdybych dělal emulátor,na takovou možnost bych nezapomněl... |
Vložil: l00k | Vloženo: 13. 11. 2007, 19:09:13 | odpovědět |
---|
No jenomže tohle už z principu Basicu na Spectru dost dobře nejde. Musely by se rozšířit systémové proměnné související s Basicem a pracovním prostorem o čísla stránek paměti, dále by se muselo překopat strašně moc věcí aby to mohlo využít víc paměti, a předpokládám že třeba umazání řádku na začátku programu by znamenalo posun třeba 300 kB ve stránkách by asi nebyla žádná sranda (časově). Prostě se musíme smířit s tím že Speccy nebylo na tak dlouhé Basicové věci stavěné. Celkem by mně zajímal ten Basic u C64/Atari, opravdu tam lze napsat libovolně dlouhej program až do 1MB? |
Vložil: Gothic | Vloženo: 14. 11. 2007, 10:00:16 | odpovědět |
---|
Včera jsem to zkoušel a bohužel to taky nejde Sice se to tváří že jo,ale po PRINT FRE(0) to hodí opět nějakých 40kB i na verzi Atari Combo (1024Mb).Jediný řešení,který zatím znám,je emulátor C128,kde je opravdu skoro 100kB pro BASIC,ale ten commodorovský basic má trochu problém s podstatným omezením definovaných polí (DIM),takže to je taky trochu problém... Nejde ani např.zapsat FOR I=1 to 22:DIM a$(I)=char$(32):NEXT I ... Možná to jde jinak,ale nepřišel jsem na to zatím jak,všude kde něco píšou o basicu C64/128 si toho nějak nevšímají... Basic Atari XE/XL mi přijde (až na grafiku) přívětivější,ale je tam ten problém s RAM a dokonce i s DIM |
Vložil: l00k | Vloženo: 15. 11. 2007, 06:26:53 | odpovědět |
---|
Naopak Commodore 128 má docela pěknou práci s poli... Dávat DIM do smyčky je nesmysl. Mělo by fungovat tohle: 10 DIM a$(22): FOR i=1 TO 22: a$(i):=" ": NEXT i Podle manuálu se nemusí dokonce ani specifikovat délka jednotlivých položek pole a$(1) - a$(22), těžko říct jak může být veliká ale určitě dostatečně (typuji do 128 znaků).
|
Vložil: Gothic | Vloženo: 08. 11. 2007, 13:21:04 | odpovědět |
---|
Upřímně řečeno,mně to nepřijde tak špatný.Můžu leccos udělat i v PASCALu na PC a rovnou z toho udělat exe soubor atd.,ale BASIC mi přijde prostě přívětivější... Navíc ta rychlost není vždycky tak důležitá.Dělám takovou jemnou simulaci virtuální reality,no nepředstavuj si pod tím nějaký ty hyperprostory jak to dneska frčí ve filmech ale když se mi to povede,může to být zajímavý Jediná překážka,kterou mám,jak se zatím zdá,je nedostatek paměti pro program v emulátoru Myslel jsem,že BASIC 128 na EmuZWin bude mít nějakých 80kB pro program,nebo Pentagon jde na 512kB,ale když přesáhnu 48kB,hodí to out of memory Jinak díky,na ten WOS mrknu! |
Vložil: MontyMole | Vloženo: 06. 11. 2007, 11:17:32 | odpovědět |
---|
Ahoj spectristi, můžete mi někdo odpovědět na moji, pro někoho možná banální, otázku ? Kolik vlastně má Spectrum barev? Měl jsem vždy za to, že osm, ale nedávno jsem se bavil s jedním spectristou a ten mi řekl, že jich má patnáct, protože od každé barvy (kromě černé), dokáže ještě zobrazit světlejší odstíny těch sedmi základních. Jsem tomu moc nevěřil. Nebo je pravda někde mezi a Spectrum má opravdu těch barev patnáct, ale zobrazit od jedné z nich může vždy jen jeden odstín najednou a tím pádem jich je vlastně použitelných jen těch osm? Předem díky za odpověď. |
Vložil: pepak | Vloženo: 06. 11. 2007, 19:45:22 | odpovědět |
---|
Patnáct. Papír můžeš libovolně vybírat ze všech 15, inkoust jen z osmi. Samozřejmě je tu atributové omezení na dvě barvy ve čtverci 8x8 pixelů (při využití triků s časováním v řádce 8 pixelů). |
Vložil: l00k | Vloženo: 07. 11. 2007, 14:17:32 | odpovědět |
---|
No tohle si moc netrefil... prostě ve čtverci 8x8 můžou být jen 2 barvy (jedna pro papír a druhý pro inkoust), pokud nastavím zvýšený jas, tak to platí pro oboje !!! s tím že černá zůstává černá (nezjasní). Takže 15 barev ano, ale nejde třeba psát světlejší červenou na červené. Při změně jasu vlastně zůstáváme na 8 barvách ale světlejších odstínech v rámci čtverce 8x8. Multikolory jsou sice hezká věc ale je to spousta práce s vyčsováním a prakticky použitelné jen pro jeden efekt kdy se toho moc jiného nedá dělat. |
Vložil: pepak | Vloženo: 07. 11. 2007, 15:09:05 | odpovědět |
---|
Schvalne, co tim asi basnik chtel rict, kdyz psal, ze pro inkoust ma na vyber pouze z osmi barev, zatimco pro papir jich ma 15... |
Vložil: l00k | Vloženo: 08. 11. 2007, 07:29:08 | odpovědět |
---|
No básník tím mate protože to klidně můžu napsat jako 15 barev pro inkoust a k tomu 8 (navíc ne libovolných) pro papír ;) |
Ročník diskusního fóra
Počet záznamů: 7331
|