|
Máme tu další bravurní kousek od ruského programátora SaNcheze, volně inspirovaný filmovou sérií Vetřelec. Děj hry se odehrává na palubě víceúčelové kosmické lodi Achilles, která přepravuje kolonisty a vzorky rudy zpátky na planetu Zemi. Že se na lodi odehrává něco neobvyklého, zjistíte brzy sami, když jste z ničeho nic probuzeni z kryogenního spánku. Centrální počítač se chová poněkud podivně a ostatní členové posádky kamsi zmizeli. Za každou cenu musíte přijít této záhadě na kloub.
Celý vizuál je na špičkové úrovni, od grafiky, přes animace hlavního hrdiny a vetřelců, po hudební doprovod a zvukové efekty. Samotný děj je vyprávěn pomocí komunikace s centrálním počítačem pomocí terminálů. Po této komunikaci jsou vám zpřístupněni další prostory lodi k prozkoumávání. Co nejdříve je nutné najít automatickou pušku a granáty, jinak na lodi dlouho nepřežijete.
Publikováno: 16. 3. 2019 |
Vložil: DeadDog | Vloženo: 10. 09. 2019, 17:22:30 |
---|
Aliens neoplasma - postrehy 1. na dočasné zastavenie ventilátorov - - > granát 2. z rebríka možno granát hádzať priamo pod seba – užitočné ak je priamo pod nami ventilátor, alebo v potrubných koridoroch zaseknuté votrelčie mláďa 3. hádzanie granátu na diaľku/blízko – klávesu držať dlho/krátko 4. ak sa prisaje votrelčie mláďa, možno ho odhodiť na zem aj keď za cenu poklesu zdravia: a)– držať klávesu pre pohyb a súčasne opakovane streľbu, hneď ako bude odhodený, tak Ashley okamžite ho ešte počas letu rozstrieľa. b)– opakovane stláčať klávesu pre pohyb, hneď ako bude odhodený nezabudnúť ho rozstrieľať! inak znovu sa prisaje. Ale ak nie sú náboje, tak okamžite utekať na opačnú stranu. 5. bezbolestný prechod okolo dospelého votrelca- krátke dávky, keď bude omráčený, tak prebehnúť priamo cez neho (btw. je to v podstate nanič dobré)))) 6. schádzanie z debien – súčasne stlačiť„dole“ a „výskok“ 7. zabíjanie nepriateľa bez streľby – nalákať k ventilátoru, alebo k zatvárajúcim sa dverám (to platí aj pre tie so zeleným svetlom) 8. bezbolestný prechod cez pokazené dvere (=s blikajúcim červeno/zeleným svetlom) - v okamihu keď sú zatvorené, pribehnúť a oprieť sa o ne, držať pohyb, po otvorení dverí sa Ashley okamžite pohne a prebehne cez. 9. logovanie do počítača = save point 10. Hra má 2 alternatívne konce: a) sabotovanie reaktorov, odlet raketoplánom a zničenie Achilla (výbuch je ). b) prostý odlet raketoplánom. 11. nastavenie klávesnice=skok/hore/dole/vľavo/vpravo/streľba/granát: ..Q…..A…Z……O……P…SPACE…...M… ……………………………………………... P.S.1. ale kam zmizel mlíkař? (in. Skřivánci na niti ) ….che, che, vlastne som chcel povedať, kam zmizol detektor pohybu z trailera? P.S.2: na 1. palube je 6 hibernačných kóji, ale počítač spomína aj siedmu, kde je ? P.S.3: Nakoľko Aliens neoplasma čo do -sprity, pohyb, scrolling, grafika- je ľavoboček POWER BLADE, možno dosť presne odhadnúť, čo možno od neho očakávať. Tak čo tešíme sa na Power blade 3? Už čochvíľa, bo jesenný termín je tu. |
Vložil: Cipher | Vloženo: 08. 04. 2019, 09:54:48 |
---|
tile map grafiku /dlazdice/ si predstav ako vykreslovanie znakov, proste pismenka o velkosti napr. 8x8 alebo 16x16 znakov, pri 8px mas teda 24 znakov na vysku = jeden stlpec, ked teda skrolujes, nahodis prave ten jeden stlpec potom dalsi a dalsi a cely obraz. Tile map mod ak je podporovany hardverovo /napr. chystany specnext/ tak je to extremne rychle, velmi velmi rychle. |
Vložil: Zdenek | Vloženo: 06. 04. 2019, 15:51:40 |
---|
Ok, diky. Uz tak nejak vim, jak jsou ty mistnosti kodovane, jen me udivuje, ze ta mistnost se vygeneruje i pri skrolovani do ni a to rychle. Samotnou generaci mistnosti, kdyz do ni jenom vejdu z kraje obrazovky bych tu rychlost chapal. No ted by me jeste zajimalo, jestli je kod, podle ktereho se generuje mistnost ulozen jako "prikaz" vykresli 32xdlazdici cislo 1, nasleduje vykresli 64xdlazdici cislo 34 a tak. Asi by to bylo nejjednodussi. Ale dovolim si opravit vyrok Billa Gatese: Ne 640kB musi stacit kazdemu, ale 48kB |
Vložil: maiki | Vloženo: 06. 04. 2019, 11:20:50 |
---|
Ne, nevejde se to do Spektra - je to ruske cili 128k |
Vložil: oldsoft | Vloženo: 05. 04. 2019, 23:01:26 |
---|
Bludiště je rozděleno na dlaždice 16x16 pixelů. Scroll na to nemá vliv. |
Vložil: Zdenek | Vloženo: 04. 04. 2019, 10:10:43 |
---|
Stejne nikdy nepochopim, jak se takove rozlehle bludiste vejde do spectra, natoz tady kdyz je prechod do dalsi mistnosti scrolovany. |
Vložil: Solaris104 | Vloženo: 03. 04. 2019, 18:51:42 |
---|
Tak tato hra na motivy slavné filmové série s Vetřelcem mě dostala. Level design, grafika i hudba je parádní. Dohrál jsem si to s oběma konci a ke hře se určitě vrátím. Je to nejlepší hra ze soutěže ZX-DEV 2019. |
|