Bozxle je předělávkou dvoudílné hry s názvem Boxxle vytvořené ve své době pro herní konzoly Gameboy. V podstatě se jedná o další variaci na Sokobona, kdy musíte přesunout všechny bedny na předem vyznačená místa. V tom by nebyla hra nikterak zajímavá. Výjimečné je ovšem její vizuální provedení, kdy byla prolomena bariéra v podobě maximálního počtu dvou barev na jeden atribut. K tomu posloužil software s názvem ZXodus Engine, který umožňuje tvorbu her na ploše 144 x 144 pixelů, přičemž jeden atribut nezabírá plochu 8x8 pixelů, ale pouhých 8x1 pixelů.
Fígl spočívá v rychlém vykreslování různých barev v jednom atributu, kdy je zapotřebí precizního časování, aby nikde nic neblikalo a hráč měl dojem, že v jednom atributu vidí více barev najednou. Jak jsem řekl, je zde omezení na 144 x 144 pixelů, proto byly zakomponovány pouze ty levely, které se vtěsnají do mřížky 9 x 9, těch je dohromady 35. Zajímavé také je, že hra byla vytvořena v rekordně krátkém čase, a to během jednoho týdne.
Publikováno: 27. 10. 2011 |
Vložil: ain | Vloženo: 04. 12. 2011, 17:15:26 |
---|
To je náhodou moc pěkný Sokoban! Člověk si tedy musí zvyknout na to prostorové omezení i na poněkud ne příliš sympatické pohyby, ale jinak moc dobré |
|