|
Double Dragon 1-3
|
|
Co si budeme povídat, psát o bojových hrách není žádná sranda, příběh se v nich prakticky nevyskytuje, když už, tak jen hodně prostinký, svým stylem jsou všechny na jedno brdo, není zkrátka většinou možné, aby se člověk při jejich popisu nezačal dříve či později opakovat. Na druhou stranu existují mlátičky, o kterých se píše úplně samo, pokud v této souvislosti myslíte na sérii Double Dragon, máte naprostou pravdu.
Tento hit automatových heren se dočkal zpracování i pro naše osmibitové mašinky, proto se s ním můžete blíže seznámit právě prostřednictvím těchto stránek. Po grafické stránce sice tyto verze nemohou konkurovat svým automatovým kolegům, svoji hratelností to ovšem bohatě vynahrazují. Všechny díly trilogie jsou tvořeny pěti levely, které se do paměti počítače postupně dohrávají, tím pádem měli autoři více prostoru pro zahrnutí spousty zajímavých prvků.
Podle mého názoru nejvydařenější díl z celé trilogie, který nabídne pestrobarevnou grafiku, vydařený horizontální a vertikální scrolling, o velkém množství soubojů ani nemluvě. Jak už jsem uvedl výše, levelů je celkem pět, i když v tomhle případě je to poněkud zavádějící, poněvadž dvě úrovně jsou rozděleny do dvou samostatných celků, takže s přimhouřením oka tu máme celkem sedm levelů. Určitě vám dá pořádnou práci proniknout až do toho posledního, kde musíte osvobodit svázanou dívku, že to nepůjde bez boje, snad ani zmiňovat nemusím.
Po grafické stránce zde můžeme zaznamenat citelný pokles v podobě dvoubarevného provedení. I tak se ale jedná o můj nejoblíbenější díl, jelikož je nejjednodušší. Stačí natrénovat jednu techniku, která spočívá v neustálém vyskakování do vzduchu s efektní otočkou nohy. Těmito vzdušnými kopy pak likvidujete protivníky jediným úderem, aniž by se k vám nějak výrazně přiblížili, natož aby vás ohrozili. Možná to některým z vás může připadat stereotypní, ale já jsem tuhle herní vlastnost velice uvítal. Zajímavé také je, že poslední level se velice podobá závěrečné úrovni z jedničky, až na ty barvy pochopitelně.
Pravděpodobně nejslabší díl, grafika je pouze dvoubarevná, zůstal nám tu jenom horizontální scrolling, na druhou stranu se zde objevují i dialogy (ehm, chtěl jsem říct monology), což je u tohoto žánru hodně neobvyklé! Procestujete celý svět, abyste získali tři starodávné kameny, s pomocí kterých otevřete v Egyptě tajný vchod do hrobky s pokladem nedozírné hodnoty. Poklad je střežen mumií, kterou není vůbec snadné porazit, co taky čekáte od něčeho, co už je několik tisíc let mrtvé . Touha zbohatnou je ale lákavá, takže to za určitou námahu jistě stojí.
Publikováno: 8. 9. 2002 | Doplněno: 31. 1. 2005 |
Vložil: donPadreMariosso | Vloženo: 18. 02. 2024, 21:06:52 |
---|
Bohužiaľ, táto trilógia nie je práve pekný príklad toho, ako si na ZX Spectrum zahrať výbornú bojovku. Prvý diel má slabú grafiku, ale aspoň je farebná. A navyše má dvojrozmerný scrolling. Bohužiaľ však nemá hudbu, a zvuky sú hrozné. Druhý diel má už len monochromatickú grafiku, aj keď prináša hudbu aspoňv menu. A tretí diel ma bavil najviac, dokonca má aj fajn grafiku, ale zasa len monochromatickú. A už aj ten scrolling je len jednostranný. Dokonca sa dá jedným kopom prekopať snáď až na samý koniec hry. No nič, dobrú bojovku budem hľadať inde. |
Vložil: bildo | Vloženo: 22. 02. 2012, 16:46:19 |
---|
Ja jednicku a dvojku hraval hodne, mam dobre vzpominky. Trojku jsem hral jenom na automatu. Pamatuji si,ze to byla bomba. Mimochodem jednicku jsme na automatech s kamosem dohrali, ale stalo nas to hodne 2kcs :D Si pamatuji,jak pak, kdyz uz jsme byli daleko, byl kolem nas docela veikej hloucek lidi. |
Vložil: Art | Vloženo: 16. 04. 2009, 15:32:59 |
---|
Mně by se nejvíce líbil třetí díl (u prvních dvou mi postavy připadají nakreslené poněkud amatérsky, občas i pozadí), kdyby neobsahoval dost trapnou chybu, díky které je možné velmi snadno každou část projít bez jediného úderu až do závěrečného souboje. |
|