|
Tuto hru vydala firma Argus Press již v roce 1987, je však natolik odlišná od běžné produkce, že stojí za to si ji zahrát. V podstatě se jedná o první real-timovou strategii, jenom v době vzniku tento pojem prozatím neexistoval. Vlastně až o pět let později s uvedením Duny 2 se toto značení začalo postupně prosazovat. Příběh vypraví o tom, že kdesi v hlubinách země se usídlila zlá civilizace a vybudovala si zde své základny. Tato nepřátelská rasa si v krytu podzemí vyvinula množství obrovitých bojových robotů, s nimiž chtěla ovládnout celou Zemi. A to se jí po několika letech podařilo. Pronikli na povrch a zcela si podrobili obyvatelstvo, které donutili vybudovat množství automatizovaných továren, které vyráběly díly pro tyto bojové roboty. Navíc si stačili postavit čtyři základny, v nichž montují roboty z dílů dodávaných továrnami a řídí z nich i své útoky na další oblasti. Lidé se mnohokrát snažili dobýt tyto základny a zničit roboty. Nikdy však nezískali více než jednu z nich.
V tomto okamžiku vstupujete do poslední bitvy vy. Hra je situována na pásu území dlouhém 512 mil. Západní okraj ovládají lidé se svou jedinou základnou. Na východ od vás 208 mil, 316 mil a 512 mil jsou tři základny nepřátel, které musíte dobýt. Akce se odehrává v trojrozměrném zobrazení s dobrou grafikou a na obrazovce vidíte vždy část z celého území. Spodní část je vyhrazena pro dálkový radar, který ukazuje polohu továren, základen a všechny roboty v oblasti. Pravá část obrazovky je vyhrazena pro výpis důležitých údajů a stavu hry. Celou akci řídíte z antigravitačního plavidla, s nímž můžete létat do všech oblastí a přistát na jakémkoli místě, klidně i na střeše budovy. Další informace o této hře naleznete například v recenzi na BonusWebu.
|
|
Vydavatel: Argus Press Software, 1987
Žánr hry: strategie
Formát souboru: TAP
Recenze: Crash, Your Spectrum/Sinclair, Sinclair User, vše
Původní manuál: Netherearth.txt
Kazetová obálka: Netherearth.jpg
Externí weby: World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní: návod, mapa, poke, remake, rekordy, online
RZX video: Netherearth.rzx (629 KB)
Stažení hry: Netherearth.zip (39 KB)
|
Publikováno: 29. 5. 2002 | Doplněno: 7. 11. 2002 |
Vložil: Zdenek | Vloženo: 09. 03. 2017, 11:00:36 |
---|
Jee, ja jsem si nevsiml, ze je to v zipu ta ceska verze. Tak prosim Pavera at tyto dva komentare smaze. |
Vložil: Zdenek | Vloženo: 09. 03. 2017, 10:59:06 |
---|
Kdysi jsem videl i prelozenou verzi hry do cestiny. |
Vložil: joe | Vloženo: 18. 06. 2016, 15:30:43 |
---|
pokial si dobre pamatam, tak sa hra dala vyhrat aj tak, ze sa atomovkou znicila uplne prva nepriatelska zakladna na opacnej stranymapy, co som aj urobil a po cca 15 minutach sprintu s jednym rychlym ropbotom bolo po hre, kazdopadne ide o vybornu vybornu vec, iba drobnosti ako zvysit beh hry aspon o 200% a vyriesit niektore miesta, kde sa AI boti zasekavali a nevedeli cez ne prejst. |
Vložil: Redy | Vloženo: 27. 03. 2014, 17:34:50 |
---|
Victory za 62 dnů asi není world class výkon, ale dohrál jsem to až teď po 20letech |
Vložil: ain | Vloženo: 08. 12. 2011, 22:41:03 |
---|
Tak jen několik málo poznatků z verze ZS Edition. Levely jsou o 100% těžší než je klasický NE, a to i na úroveň EASY. Je to opravdu masakr a vyhrát level je umění. Jsou také o dost rozsáhlejší. Co je ale blbý je fakt, že dochází k mnoha "zásekům". Roboti se mi zdají obecně hloupější - např. v celé řadě prázdných továren si robot naprogramovaný na zajetí prázných továren nevšimne často ani jedné. Dále např. dochází k jakémusi překrývání základen. Cizí základnu obsadím, ale ona zůstane pořád cizí, jen přibyde moje vlaječka. Vyrábět roboty z ní však nemůžu, takže je nakonec lepší ji zničit. A to nejhorší asi je, že v každé hře se postupem času vytvoří nějaká slepá místa, přes která roboti neprojdou - jako by tam byla zeď, ale bezpečně jim v cestě nic nebrání. To je v podstatě hlavní důvod, proč se level nedá dohrát. Nezkoušel jsem to odstranit třeba atomovkou, ale v tak pokročilé fázi hry mi to přijde nesmírně zkomplikované a ztrácet čas nad tím, že roboti nemohou projít jediným místem, kde jim fyzicky nic nebrání, už vlastně ani moc nejde Zkoušeli jste to někdo? Jak jste dopadli_? |
Vložil: ain | Vloženo: 19. 11. 2011, 17:20:18 |
---|
Nešlo by to prosímtě radši opět v těch z80? Mně to takto nefunguje... (Navíc ty v z80 mají 262kB oproti SZX-37kB, znamená to něco?) |
Vložil: ain | Vloženo: 18. 11. 2011, 11:28:44 |
---|
Takže první dojmy z první mapky od fsm13, za kterou mu moc děkuji: Je to nepoměrně obtížnější než originál Nether Earth. A je to taky o dost akčnější. Celá mapa je obrovská, převaha ZX-robotů i na úroveň Normal je 3x větší. Musíte pořád lítat jak o život, navádět roboty ručně, do toho je pořád vyrábět a vyrábět a k tomu bránit klíčové strategické pozice. Všechno to stojí hromadu času. Je to každopádně promyšlenější a lepší prostředí než originál NE pro 48kB. Takže jednoznačně doporučuji k zahrání, a fsm13 si dovoluji poprosit o přidání snapů dalších map Třeba v nich najdem ještě větší zalíbení |
Vložil: ain | Vloženo: 15. 11. 2011, 22:57:26 |
---|
No super Takhle bys mohl snapnout všechny mapky, až budeš chuť To by jistě všichni ocenili, je to jednoduché a rychle použitelné Jdu hrát aspoň 1. mapku |
Vložil: ain | Vloženo: 15. 11. 2011, 22:27:46 |
---|
Mně to funguje i v EmuZWin Akorát jsem nepochopil ten LOAD MAP, tam se to vždycky nějak kousne |
Vložil: ain | Vloženo: 15. 11. 2011, 21:33:33 |
---|
No jasně, aspoň by se to mohlo vyrobit jako SNAP |
Vložil: bildo | Vloženo: 15. 11. 2011, 21:30:49 |
---|
A neudela z toho nekdo nejakej normalni soubor, ktery staci jen pretahnout do emulatoru? Proc je to takhle slozite ?
|
Vložil: ain | Vloženo: 15. 11. 2011, 19:10:18 |
---|
Díky! Super Já jsem to sice původně stáhl, ale když jsem tam spustil nějaký EXE soubor, tak vyskákaly okna po celé obrazovce, tak jsem nevěděl zda nejde o vir. Jdu to tedy zkusit! |
Vložil: fsm13 | Vloženo: 15. 11. 2011, 17:25:23 |
---|
jj, hra je tam v scl (sinclair) formátu pro TR-DOS, postup při spouštění pro Spectaculator je následný:
1. nastavení emulace na Scorpion 256 (ctrl+w) 2. otevřít soubor *.scl a dát reset (ctrl+r) 3. v menu zvolit 128 BASIC 4. zadat příkaz USR 0 5. zadat příkaz RANDOMIZE USR 15616 (TR-DOS) 6. zadat příkaz RUN "NEZSEd99" (spuštění hry)
A můžeme pařit nové mapy!!! |
Vložil: bildo | Vloženo: 15. 11. 2011, 16:41:10 |
---|
Vzdyt u toho videa na youtube, je i neco ke srazeni. stahnul jsem to, ma to 60 Kb, ale nevim, jak to spustit ??? Jestli je to ta hra? |
Vložil: ain | Vloženo: 13. 11. 2011, 12:10:32 |
---|
To pomalé řešení je téměř nemožné. V počáteční převaze 1:3 základen se brzy poměr robotů počítače vůči člověku zvýší a není šance to ubránit. Nejchytřejší je opravdu s rychlým robotem nějak promanévrovat mezi ostatními ručně až k první základně a vydobýt si alespoň poměr základen 2:2. Pak to docela jde. Klíčové je bránit "mrtvá" místa, tj. tam, kde soupeřovo roboti musejí projít jen jedním bodem (např. uličkou). Ale na ZX se mi to zdá být jednoznačně nejobtížnější. |
Vložil: bildo | Vloženo: 12. 11. 2011, 23:45:09 |
---|
Jj, pro me to taky byla jedna z nejlepsich her. Si pamatuji rychle reseni, ze jsem se hna z nadupanym robotem rychle kupredu, anebo pomalejsi, kdy jsem to hral pomaly a v klidku. I kdyz to pak byla docela fuska. Jak mel nepritel moc tovaren. :) |
Vložil: ain | Vloženo: 12. 11. 2011, 15:28:26 |
---|
Teda musím se opravit, na C64 Nether Earth existuje, ale nikdy mě nezaujal. Ty prostory, rozlehlé vektorové budovy a prapodivný pohyby robotů, to vše je úplně mimo atmosféru ZX... Že jsou to 2 stejný hry člověk v podstatě pozná maximálně z názvu |
Vložil: bx | Vloženo: 30. 06. 2011, 10:28:37 |
---|
UNIQ!!! :) |
Vložil: ain | Vloženo: 21. 04. 2010, 13:17:40 |
---|
Nejlepší strategická hra, jakou jsem vůbec hrál Na strategie teda moc nejsem, ale tohle mě zaujalo už před 20 lety Remake se taky povedl, i když je o dost lehčí (i přes nastavení na impossible), ale obsahuje navíc i nové světy, které jsou moc pěkné. Jinak strašně strašně lituju, že tahle hra už nespatřila světlo světa na jiných 8´bitech |
|