Pod názvem hry Piškworks se skrývá klasická hra piškvorky. Hraje se na čtverečkovaném papíře, kde se střídají dva hráči v kreslení křížku a kolečka. Vyhrává hráč, který jako první vytvoří nepřerušenou řadu pěti značek. Princip hry byl známý již v roce 2000 před naším letopočtem. Hrál se v Číně, v antickém Řecku, v předkolumbovské Americe. Ve světě je hra piškvorky známá pod japonským slovem gomoku.
Hru Piškworks naprogramoval Patrik Rak, s grafikou mu pomohl Jan Froněk. Zajímavostí je, že algoritmus vymyslela školačka ze čtvrté třídy základky. Do menu hry se dostaneme pomocí klávesy Break. Zde si můžeme nadefinovat ovládání, zvolit si naši značku (křížek nebo kolečko). Pokud máte ZX Spectrum 128, uslyšíte i hudbu od Františka Fuky. Hru piškvorky hrajeme jen proti počítači. Porazit ZX Spectrum ve hře piškvorky není vůbec jednoduché. Algoritmus pro CPU je vymyšlený dobře, ale lze nad ním vyzrát. V menu si můžeme nastavit další věci jako demonstraci, krokování a analýzu. V dolní části obrazovky stále scrolluje text, který autor pojal netradičně a využívá jej i jako inzertní rubriku. Samozřejmě se tam dozvíme informace o hře, ale i pozdravy lidí pohybujících se na spektristické scéně. Schválně si zkuste Piškworks zahrát.
Publikováno: 23. 6. 2018 | Autor: Karel Ondráček |
Prozatím nebyl vložen žádný komentář. |
|