Platoon, neboli česky Četa, je hrou vytvořenou programátory firmy Ocean na motivy stejnojmenného filmu. Děj se odehrává ke konci šedesátých let ve Vietnamu, kde sledujete několika měsíční úsek ze života dobrovolníka Chrise Taylora a útrapy celé čety uprostřed pekla vietnamské džungle, kde nedostatečně vycvičení nováčci zbytečně brzy platí za svou nezkušenost vlastními životy. Brzy se však ukazuje, že problémy nejsou jen s nepřítelem, ale i s některými nadřízenými, kteří projevují nezvyklou krutost vůči domorodým obyvatelům, ale i vůči vlastním vojákům.
Grafika je ve všech částech (celkem jsou čtyři) řešena atributově, takže se v žádném případě nemůže stát, aby se vám někde promíchaly barvy nebo grafika vypadala nějak podivně. Hra je tedy celá barevná, rychlá a scrolling hrací plochy je dobře synchronizován, takže to neškube jako třeba v Robocopovi 3. Celá hra je jak ve verzi pro Spectrum 128K, tak i pro Spectrum 48K. Do 128K se vše nahraje najednou, v opačném případě se nahrávají jednotlivé díly postupně. Hudebně je na tom opět první verze daleko lépe. Perfektní skladby do této hry složil známý David Whittaker. Na třech kanálech Whittaker hraje někdy až pět či šest hlasů, což je opravdu slušný výkon.
Publikováno: 27. 12. 2001 | Doplněno: 13. 4. 2002 |
Vložil: maiki | Vloženo: 12. 11. 2015, 21:42:23 |
---|
Platoon jsem měl na své první kazetě od Luxus Software House Ostrava z burzy (léto 1989). Na Spectru 48k se dohrávala na 3krát a chyběla vynikající hudba pro AY od Davida Whittakera - jedna z jeho nejlepších. I tak jsem to docela hrál, i když za podzemí jsem se málokdy dostával. Pamatuji si také, jak mi spadla čelist, když jsem pak viděl, byť na černobílém Merkuru, verzi pro Commodore 64, která naprosto plynule skrolovala a měla hires multikolorové sprajty. Platoon ale určitě strojí za to nahrát na Spectru 128k kvůli té hudbě! |
|