|
Sir Ababol 1-2
|
|
Na konci 11. století mladý křižák jménem Ababol cestoval napříč zelenou stepí francouzské Británie, překonal nekonečné výšiny Pyrenejí, až se dostal k řece Alcoraz. Zde byl naprosto ohromen, jak Svatý Jiří, přezdívaný Dračí muž, pomohl křesťanům dobýt území držená bezvěrci. Celá situace ho natolik zdezorientovala, že zakopl o kámen a skutálel se z prudkého kopce přímo do řeky, za kterou se rozprostírala Monegroská poušť. Po procitnutí, ve chvíli, kdy mu salašnický pes začal olizovat tvář, si uvědomil, že ztratil svůj meč, bez kterého by nemohl pokračovat dál. Zeptal se tedy místního farmáře, zda jeho meč někde neviděl, ten jenom ukázal prstem na krajinu plnou podivných červených květin, které nesly stejný název, jakým bylo jméno našeho křižáka. Nad ním v tuto chvíli přebíráte kontrolu, v rozlehlé poušti musíte posbírat 25 červených květin, hledat klíče od zamčených dveří a vyhýbat se dotěrným protivníkům. Jedině tak pomůžete rytířovi, aby mohl pokračovat na své cestě do vytouženého Jeruzaléma.
Autoři Mojon Twins nezůstali u jednoho dílu. V tom druhém si poklidně Sir Ababol žil v zemi Belchite, když se objevili poslové v podobě havranů. Král Yoghourteric ze země Freezia tak požádal Sira Ababola o pomoc. Ten se vydal na cestu a dozvěděl se, že osm mladých princů a princezen je drženo v šesti věžích. V jednotlivých věžích jsou princové přeměněni na ošklivé netopýry. Poradí si s tím Sir Ababol? Zdolat všech šest věží není jednoduché. Sir Ababol si pořádně zaskáče. Při tom bude muset používat svůj meč a bude rozbíjet kusy ledu a skla. Při cestě musí sbírat mince a extra životy. V horní části věže se utká s netopýry, které musí třikrát zasáhnout svým mečem. Pak se netopýr znovu promění na prince nebo princeznu. Abychom nemuseli projít hru na jeden zátah, můžete si po každé zdolané věži koupit heslo do další úrovně nebo extra životy. Musím zde zmínit ovládání, které je trochu netypické. Skáčete směrem dolů, na což si hráč musí chvilku zvyknout. Tlačítkem fire a směry ovládáte svůj meč. Hra existuje ve verzi pro ZX 48K a 128K. Doporučuji si zahrát raději 128k verzi, která má vylepšenou grafiku, hraní zpříjemňuje pěkná AY hudba a celá hra se vejde do paměti bez dohrávek.
Publikováno: 10. 7. 2010 | Doplněno: 25. 12. 2015 | Autor: Pavel Plíva a Karel Ondráček |
Vložil: s.s.rock | Vloženo: 19. 10. 2015, 07:46:29 |
---|
Mimochodem tohle mi připadá jako hodně podobné hře Lala Proluge skoro jako by to byl první díl. Je to dost těžké ale má to jednu z nelepších grafik jaká jde na ZXku vidět. |
Vložil: s.s.rock | Vloženo: 19. 10. 2015, 07:38:38 |
---|
V dnešní době už jich je přehnaně těžkých většina. hlavně ty plošinovky kde se běhá z obrazovky do další obrazovky, ty já moc nemusím. |
Vložil: Solaris104 | Vloženo: 18. 10. 2015, 09:25:12 |
---|
Přiznám se, že tato hra mi přišla už přehnaně těžká. I když není moc rozsáhlá, dost jsem při hraní nadával. |
|