|
RPG titulů na Spectru neexistuje příliš mnoho. Je to dáno především omezeným množstvím paměti, které na tento typ her jednoduše nedostačovalo. Naštěstí však existují i tituly, které toto tvrzení úspěšně popírají, je to vždy tak trochu malý zázrak, co se autorům podařilo vměstnat do 48 KB RAM. A právě Times of Lore, byť v našich končinách poněkud opomíjená hra, je dokonalým reprezentantem takovéhoto malého zázraku. Stačí se podívat na rozlehlost přiložené mapy, kde je zachycen celý herní svět v podobě království Albareth, které je tvořeno řadou měst, mezi kterými můžete zcela svobodně cestovat.
Herní mapa představuje pochopitelně pouze jednu část, tvůrci ještě museli najít dostatek paměti na kompletní herní engine, ve kterém můžete rozmlouvat s dalšími NPC charaktery, bojovat s protivníky, sbírat různé zbraně a jiné předměty. Hra nabízí celkem osm rozsáhlých questů, dílčí data k nim (dialogy, podzemní dungeony) se do paměti již musí nahrávat postupně. Na začátku si hráč vybírá ze tří postav (rytíř, valkýra či barbar), v roli jedné z nich pak absolvuje celé dobrodružství. Příběh vypráví o království Albareth, kde po smrti krále vévodové a baroni svádějí nelítostný boj o moc. K tomu všemu navíc různá monstra drancují zemi. Úkolem hráče je všem těmto nepravostem učinit přítrž, rozplést všechny nitky chystaného spiknutí a najít tři magické předměty.
Publikováno: 15. 2. 2011 |
Vložil: Art | Vloženo: 02. 06. 2011, 20:53:11 |
---|
Musím souhlasit, že na poměry Spectra je to opravdu skoro neuvěřitelné. Když jsem tuto hru poprvé viděl někdy na konci 90. let, hned mi připomněla Ultimu 7, se kterou jsem předtím strávil spoustu času na PC. Není to moc překvapivé, protože je od stejné firmy. Když jsem v Times of Lore vyšel z hospody, říkal jsem si, že přece v osmibitové verzi asi nebude možné volně cestoval po celém herním světě jako na PC, ale ve skutečnosti je to přesně tak. Jediné, co mi na hře vadí, je to, že ve verzi pro Spectrum nejsou postavy moc dobře nakreslené a tím pádem je to trochu nepřehledné. |
|