|
Tomahawk je simulátor letu v reálném čase, který napodobuje útočný vrtulník americké armády AH-64A APACHE. Apache byl vyvinut na základě konkursu ministerstva obrany USA jako náhrada za straší bitevní vrtulník Bell Huey Cobra. Jeho zvláštním úkolem je ničení obrněných sil protivníka ve dne i v noci, za každých povětrnostních podmínek. Hra vám nabídne třírozměrný obraz okolní krajiny, přesné napodobení letových vlastností, útok na pozemní cíle a letecké souboje s nepřátelskými vrtulníky, více než 7000 objektů v krajině, simulaci zařízení pro noční vidění, volbu oblačného počasí, bočního větru a turbulence, moderní navigační pomůcky a systémy pro vyhledávání cíle, laserem naváděné střely, neřízené rakety a 30mm rychlopalný kanón, sugestivní zvukové efekty, volbu stupně pilotových schopností - od nováčka až po eso, možnost ovládání dvěma joysticky. Tomahawk je první simulátor vrtulníku, který byl pro ZX Spectrum napsán. Přestože byl vytvořen již v roce 1985, neexistuje program, který by ho výrazně převyšoval (snad kromě hry Gunship). Simulace je velmi dokonalá, místy dokonce lepší než u podobných simulátorů na počítačích o třídu vyšších. Hra byla vytvořena za spolupráce firmy McDonnel Douglas a testována mnoha piloty. Pokud uvedený titul neznáte, nenechte si jej ujít, rozhodně stojí za vyzkoušení.
Publikováno: 25. 4. 2002 |
Vložil: Pavero | Vloženo: 13. 11. 2018, 19:40:10 |
---|
Teď jsem to zkoušel v emulátoru Spectaculator. V úvodním menu si volíš (volby 0-6), jaké "pouky" se mají aplikovat. Pokud zmáčkneš rovnou "6", hra nebude mít nastaveno nic na nekonečno a munice (ukazatel AMMO) se při střelbě normálně snižuje. |
Vložil: castby | Vloženo: 13. 11. 2018, 10:31:55 |
---|
Aho všem, prosím o radu ve stažené hře Tomahawk je nekonečná munice, mám špatný emulátor nebo chyby hry. nevíte c os tím.
dík |
Vložil: Pavero | Vloženo: 07. 09. 2010, 00:21:10 |
---|
Bohužel rollback je až v placené sedmé verzi. Z free emulátorů mohu jednoznačně doporučit SpecEmu. Je na WoSu v patřičné sekci. |
Vložil: ain | Vloženo: 06. 09. 2010, 22:11:01 |
---|
Pavero: V jakém emulátoru tenhle systém pls funguje? Mně to v Spectacularovi 53 nejde Alespoň ne pomocí Insert/Delete. |
Vložil: Pavero | Vloženo: 01. 07. 2010, 23:57:19 |
---|
A ještě RZX video s použítým rollbackem je ve výsledku kvůli své plynulosti mnohem koukatelnější, oproti variantě, kdy procházíš pořád stejnou pasáž dokola třeba na desátý pokus . |
Vložil: Pavero | Vloženo: 01. 07. 2010, 23:53:08 |
---|
To už je o přístupu. Buď vytváříš herního průvodce, kdy chceš ukázat ostatním, jak dohrát hru na nejtěžší obtížnost, pak je právě rollback k nezplacení, nebo druhá varianta, kdy se chceš pochlubit, že jsi schopný hru projít bez jakýchkoliv podvodů (což rollback svým způsobem je), dosáhnout max. skóre, atd.
Když se podíváš na RZX archive, tak zde platí hlavně ten první případ, kdy máš kompletní náhravku hry, na kterou se pak můžeš koukat jako na film, což je ten hlavní smysl, kdy není nutné řešit, zda někdo použil rollback nebo nikoliv. Pokud se ale např. soutěží, kdo dosáhne ve hře nejlepšího skóre (viz každoroční Speccy Tour), zde je samozřejmě rollback zakázán. |
Vložil: ain | Vloženo: 01. 07. 2010, 23:10:35 |
---|
jéééé to jsem nevěděl
P.S. Ale nevim, jestli by mě to takhle těšilo |
Vložil: Pavero | Vloženo: 01. 07. 2010, 22:10:26 |
---|
Určitě, co mise to jeden RZX soubor a na obtížnost, na kterou si pochopitelně troufáš . Ono, když při nahrávání lze kdykoliv uložit snapshot (insert) a při chybě se do tohoto místa vrátit (delete), pak se dají dohrát i věci za normálních okolností nedohratelné . |
Vložil: ain | Vloženo: 01. 07. 2010, 20:46:58 |
---|
no jo, jenomže jakou misi natočit? a na jakou úroveň? Je tam hodně možností nastavení - třeba turbulence nebo mlha, takže těch RZX videí by mohlo být spíš víc... |
Vložil: Pavero | Vloženo: 01. 07. 2010, 18:26:53 |
---|
U této hry stále chybí RZX video, takže velká příležitost pro ty, co ji mají v malíku . |
Vložil: Art | Vloženo: 01. 07. 2010, 10:35:21 |
---|
Povedená hra a jeden z mála skutečných simulátorů pro Spectrum. Kdysi jsem si s tím hodně vyhrál, i když jsem nebyl moc úspěšný a spíš jsem jen tak poletoval a zkoušel přistávat za větrného počasí u různých objektů, abych si je prohlédl zblízka, nebo prolétával nízko mezi horami. Pěkný je také nepřátelský vrtulník. Na možnosti Spectra je grafika opravdu kvalitní, i když ji asi nikdy neocenili hráči, které zajímala spíš přímočará akce bez vektorů. Zajímavá je ta možnost ovládání dvěma joysticky současně.
Mimochodem, co je v komentářích myšleno těmi transparentními barvami? Jestli se nepletu, transparentní znamená průhledný, tak jsem to moc nepochopil. |
Vložil: mop | Vloženo: 17. 06. 2010, 15:25:43 |
---|
A takhle vypadají statistiky dokončené 3. mise: http://flappyworld.sweb.cz/img/tomahawk3.png Hrál jsem to jako Ace a musím říct, že mi nejsou úplně jasné rozdíly v obtížnostech. Čekal bych, že v nejtěžší úrovni mi nepřátelská palba častěji poškodí vrtulník, nebo že naopak moje raketa občas mine cíl, ale nic takového jsem nevypozoroval. |
Vložil: AIN | Vloženo: 13. 04. 2010, 10:59:58 |
---|
Zkoušel jsem ještě pořádně verzi pro Atari XE a ta vypadá opravdu dobře. Není to úplně tak akční jako na ZX, ale už se to tomu skoro přibližuje. Dost se mi líbí ty ataristické barvy, které po delší době neruší a nebolí z toho oči, ZX i C64 má barvy příliš transparentní a ta zelená řeže do očí po čase jak blázen. |
Vložil: AIN | Vloženo: 12. 04. 2010, 20:59:40 |
---|
jj, ale zkus to na C64, uvidíš jaká je to nuda včetně té mise 4 |
Vložil: mop | Vloženo: 12. 04. 2010, 14:06:29 |
---|
Co se týče toho nepřátelského vrtulníku, lze ho jednoduše setřást přesunem někam do vzdálenějšího sektoru (joystickem na mapě při vypnutém motoru). V tu chvíli má člověk pohodlných 8 naváděných střel na 8 pozemních cílů a tím pádem může i ta mise 3 spadnout do určité jednotvárnosti. Mise 4 je ale jiné kafe, tam se pořád něco děje a člověk se může dostat i do situace, kterou jsem popisoval předtím. |
Vložil: AIN | Vloženo: 12. 04. 2010, 13:19:32 |
---|
Co jsem to zkoušel hrát na různých platformách, musím říct, že na ZX je to zdaleka nejdynamičtější. Např. na C64 je to všechno dost pomalé a zároveň tak i snadné. Lehce se uletí protivníkům, v klidu si člověk může naplánovat strategii, snadno se přistane. Mise 3 a 4 nejsou na C64 prakticky žádný problém - spíš nuda. Na ZX je to opravdu masakr, diametrální rozdíl. Vrtulník je člověku skoro pořád v patách, neustále jste pod těžkou palbou nepřátel, vrtulník sám je svižnější a přelet mapy netrvá celý den Mise 3 a 4 na ZX jsou fakt nářez, zrovna teď jsem si rozehrál trojku a mám co dělat (i bez turbulence, mlhy a jako Trainer Pilot ) |
Vložil: mop | Vloženo: 12. 04. 2010, 13:02:44 |
---|
Tohle je opravdový žrout času. Dohrání misí 3 a 4 si vůbec neumím představit v dobách, kdy se neukládaly snapshoty.
Hodně nemilá situace nastane, když čistím nepřátelský sektor napadený mými jednotkami, a dříve než se mi to podaří, provede nepřítel invazi do mého sektoru. Rázem je v sektoru, kde se pohybuju, znovu plný počet osmi jednotek a při troše smůly jsou tak blízko, že jsem okamžitě v těžké palbě. S vystřílenou většinou řízených raket a bez možnosti přistání je to opravdu lahůdka. |
|