|
Way of the Exploding Fist 1-3
|
|
Popularita bojový her se pochopitelně nevyhnula ani ZX Spectru. Mezi ty nejúspěšnější tituly můžeme zařadit Renegade 1-3, Double Dragon 1-3 nebo třeba International Karate 1-2. A právě k tomu posledně jmenovanému lze asi nejvíce přirovnat trilogii Way of the Exploding Fist. Je zajímavé, že když se na tento výčet podíváme, tak bojové hry obvykle tvořily několikadílnou sérii, k čemuž samozřejmě silně přispěl i fakt, jak již bylo řečeno, velkého komerčního ohlasu výše jmenovaných titulů.
Pokud se na trojdílnou sérii Way of the Exploding Fist podíváme podrobněji, nejvíce se zaběhnutým kolejím vymyká druhý díl, který sice také obsahuje nesčetné množství soubojů ve stylu karate, ale hra se neodehrává v jedné obrazovce, ba právě naopak, když se zadíváte na mapu, zjistíte, že herní plocha je poměrně velká a musíte zde splnit i jistý úkol, to dodává hře prvek arkádovosti, což zajisté může oslovit i hráče, které k bojovým hrám dvakrát neinklinují.
První díl hráče zavede do dalekých končin japonského souostroví, kde vznikl sport zvaný karate. Přednostmi tohoto titulu zůstává výborná grafika, byť prostředí, ve kterých se hra odehrává, jsou pouze tři. Co se však autorům nejvíce povedlo, je obrovské množství úderů, které se do hry podařilo zakomponovat. Není tedy divu, že pokud zvolíte klávesnici, hru ovládáte až devíti klávesami. Mezi nejúčinnější údery patří kopnutí soupeře oběma nohama do hlavy a podseknutí soupeře nohou. Za úder, který se dokonale podaří, získává hráč dva půlměsíce, za méně vydařený pouze jeden. Souboj končí ve chvíli, kdy jeden z hráčů získá čtyři půlměsíci, rovněž jste limitováni časem 30 sekund. Za dva vyhrané souboje v řadě získáváte nový pás, pokud jste úspěšní, jistě to dotáhnete až na ten nejvyšší – černý pás. Když odhalíte několik fíglů, brzy se stanete neporazitelnými.
Země je sužována pod nadvládou krutého tyrana. V roli mladého učedníka, potomka Velkého mistra, vám byla svěřena nelehká úloha, musíte najít a porazit zlého vladaře. Ten sídlí na vrcholu sopky, cesta vede přes příkré útesy a neprostupnou džungli. Díry v zemi směřují do komplexu podzemních jeskyní, přes které si můžete zkrátit cestu k cíli. Na začátku vašeho dobrodružství máte pramálo bojových zkušeností, musíte proto hledat svitky s dávno zapomenutým učením svého mistra. Bez těchto znalostí není možné vašeho úhlavního protivníka nikdy porazit. Ten je obklopen řadou přisluhovačů, nevyhnete se tedy velkému množství soubojů. Na některých místech budete muset odrazit i útok černých rozzuřených panterů.
Tento díl navazuje na ten první, jelikož se opět zaměřuje pouze na souboje, které se odehrávají v jedné obrazovce. Hlavní změnou, kterou nelze přehlédnout, je počet bojovníků, který se zvýšil na tři, všichni bojují navzájem. Hrát mohou tři hráči současně proti sobě, popřípadě za zbývající hráče převezme roli počítač. Boj se přesunul z Japonska do ulic amerického New Yorku, kde na pozadí běží řada pohyblivých reklam a neonových nápisů. Hráči mají k dispozici 16 různých pohybů a úderu. Každý z hráčů má nahoře sloupcový ukazatel (osm čtverečků) počtu dobrých zásahů protivníka. Souboj je vymezen časovým intervalem 60 sekund. Po dvou kolech boje následuje pro určeného hráče prémiové kolo, kdy musí vrhanými hvězdicemi zasahovat jakousi masku, která se přemísťuje po obrazovce.
Publikováno: 2. 12. 2003 | Doplněno: 30. 08. 2013 |
Vložil: Solaris104 | Vloženo: 16. 06. 2017, 10:05:44 |
---|
Zahrál jsem si Fist II a mapa ke hře je tedy dost zmatená. Škoda, mohla to být dobrá hra ve stylu Karateky. |
Vložil: maiki | Vloženo: 20. 10. 2013, 08:58:20 |
---|
Mě série Fist nikdy výrazněji neoslovila. Zřejmě svou pomalostí a malou akčností a dynamikou. Z mlátiček jsem nejvíce hrával Renegade, Street Hassle a After The War. |
Vložil: Art | Vloženo: 02. 09. 2013, 19:15:37 |
---|
První Fist je spolu s IK+ asi nejlepší karate pro Spectrum, i když se to opakuje pořád dokola. Původní verze pro Commodore 64 je hezky barevná, ale má dost otravné ozvučení. U pokračování oceňuji snahu o složitější hru, ale bohužel graficky je o něco slabší a souboje už nejsou tak zajímavé. Mimochodem, hráč získává černý pás už po první scéně, označuje to nápis "první dan". Na rozdíl od rozšířeného názoru totiž černý pás neoznačuje mistra, ale pouze základní stupeň pokročilosti, ke kterému se student dopracuje přes barevné pásy. |
Vložil: tomas | Vloženo: 18. 07. 2010, 11:33:28 |
---|
bojovym hram jsem nejak nikdy neprisel na chut, ale FIST je vyjimkou uz prave proto (jak uz bylo napsano), ze to je hardcore klasika |
Vložil: mop | Vloženo: 20. 06. 2010, 14:18:51 |
---|
Jednička je klasika, i když časem jsem zjistil jak na to a tím se pro mě hra stala až moc jednoduchou (dá se to hrát v podstatě donekonečna, obtížnost se od určitého bodu už nezvyšuje). Právě teď je to nejlépe hodnocená hra na WoS s průměrnou známkou 8,79. |
|