Vojenská jednotka s nejtvrdším výcvikem. Muži, vysílaní do nejnáročnějších a nejnebezpečnějších akcí. Do akcí, v nichž mají jediný cíl – přežít. Ano, to jsou Astro Marine Corps.
„Je to mise na cizí planetě. Ne, nemohu ti říct jméno, operace je přísně tajná. Přesné detaily se dozvíš až během transportu. Bude vás tam víc, ale na ostatní se vůbec nespoléhej. Každý má vlastní trasu, tu svou musíš prostě projít až dokonce. Nepřátelé? Samozřejmě že tam budou, ale přesné zprávy nemáme. Čekat musíš cokoliv, ale od toho jsi přeci mariňák, ne?“
Je vlastně úplně jedno, jak se tahle planeta jmenuje. Je navlas stejná, jako všechny ostatní planety v téhle části vesmíru. Nemáš ale moc času na rozhlížení, za zády ti bublá jezero kyseliny a zepředu již přibíhá první nepřítel. Používej samopal, granátů moc nemáš a budou se ještě hodit.
Po chvíli nelehkého probojovávání skrz nepřátele ses ocitl u stromu. „Tam se schovám“, zaradoval ses, ale tvoje radost neměla dlouhého trvání, pod stromem se náhle zjevila masožravá rostlina a z tebe nezbyly ani kostičky. „Takhle se ve hře získávají zkušenosti“, pomyslel sis. „Musím si příště dávat větší pozor.“ A začal jsi znovu od začátku.
Úspěšně jsi minul inkriminovaný strom (rostlinu není problém přeskočit) a opatrně postupuješ dále na východ, když se před tebou náhle objevila jakási cihlová konstrukce. Odvážně jsi na ni vstoupil, ale po několika krocích se pod tebou cihly prolomily a ty ses utopil v kyselině. „Tohle je ale zrádná hra“, zanadával jsi a stanul se zaťatými zuby na známém začátku.
Když ses dostal opět až k cihlám, zjistil jsi, že propadla se liší od okolí. Stačí je prostě přeskočit. Když ale dojdeš k poslednímu propadlu, nevíš, jak dál. Na břeh se doskočit nedá, zkoušet to je jistá smrt. Správné řešení je ale snadné. Propadlo je totiž výtah, který tě vyveze o patro výš. Tam je další výtah a ve vyšším patře ještě jeden. Tím sjedeš dolů, odkud je na břeh jen kousek, stačí přesný skok. Když se povede, objeví se na monitoru hlášení o ukončení první zóny. Ale kolik fází tam ještě bude?
Ve druhé fázi k původním nepřátelským humanoidům navíc přibudou plazící se červi, které musíš přeskakovat. Nebo snad chceš zemřít? „Chtělo by to nějakou podporu“, napadlo tě, třeba kobercový nálet nebo aspoň pár malých atomovek. Neboj, nezapomněli na tebe, ale nic extra také nemůžeš čekat. Žádný nálet, žádné atomové hřiby, jen jednou za čas před tebe dopadne kontejner se zbraněmi. Stačí ustřelit zámek a je to, hned máš v ruce výkonnější zbraň nebo novou zásobu granátů. Občas na tebe ale z kontejneru vyběhne červík nebo lidožravé křoví, takže pozor.
Po chvíli cesty se před tebou ocitla podivná propast. Když jsi ji zkusil přeskočit, objevila se hlava na dlouhém krku, lapila tě, stáhla dolů do jámy, sežrala a pak vyplivla kosti, které z tebe zbyly. To není dobré řešení, od čeho máš granáty? Stačí jen asi čtyři vržené z bezpečné vzdálenosti přímo do díry, hned je cesta volná a za okamžik projede po obrazovce nápis o ukončení další zóny.
Po pár metrech chůze je tu něco nového, rosolovité útvary, které se plazí jako želvy, jen o poznání rychleji. Zřejmě zcela nový živočišný druh, doposud nepopsaný. Biologové by měli radost, ta jsi ale voják!
Budeš-li mít štěstí a dostatečně vysokou kadenci, dostaneš se do nepřátelské pevnosti, předtím se ještě stačí objevit hlášení o ukončené třetí zóně. V pevnosti je spousta výtahů a ovšem také nepřátel. Projdi všechny patra, zabij co najdeš a posledním výtahem se spusť do blízkosti břehu. Za chvíli se dostaneš k místu, kde je v jezeru kyseliny jen pár pevných ostrůvků. Je třeba několika přesných skoků, jinak je po tobě. Zóna čtyři končí, ta pravá zábava na tebe ale teprve čeká.
O několik vteřin později se na tebe začali hrnout roboti, ne nepodobní těm, kteří byli ve Hvězdných válkách, tihle jsou však asi dvakrát větší než ty. Dá ti trochu práce, vyřídit to s nimi, hlavně přitom nepřehlédni nápis „PŘIPRAV SE NA SMRT“. Ten tě upozorní na nebezpečnou změnu, když necháš přibíhající nepřátele byť jen chvilku naživu, začnou se proměňovat v draky, kteří jsou velmi nebezpeční! Střelivem nešetři, stejně ho platí armáda.
Až do osmého levelu nepotkáš nic zajímavého, to ovšem neznamená, že nemůžeš zahynout na každém kroku! Sedmá zóna je plná robotů, které už dávno znáš. Osmá zóna je poslední. Ostrou chůzí dorazíš ke kosmické lodi, cestu ti však zastoupí gigantická příšera, v ruce třímá kyj s ostnatou hlavicí. Po několika zásazích se jí rozpadne hlava, vyhráno ale zdaleka není. I bezhlavý netvor se dokáže pohybovat a zabíjet, nezbývá než stále tisknout spoušť. Když se celá nestvůra rozprskne, je cesta volná. Rychle radši nasednout do korábu, pilote startujeme, opouštíme planetu, mise končí!
Astro Marine Corps je velmi pěkně zpracovaná hra. Grafika je příjemně barevná, již při prvním pohybu musíte nutně zaregistrovat trojrozměrné pozadí, které způsobují dvě nezávisle rolující krajiny. Animace je plynulá a rychlá. Hudba a zvuky, jež se vyskytují pouze na ZXS 128K jsou určeny pro AY čip a mají slušnou úroveň. Hratelnost je super a pokud znáte všechny překážky, které vás na cestě mohou potkat, dohrajete tuto hru i bez nekonečných životů. Nápad je velmi jednoduchý, avšak zpracování misí je výjimečné a autoři do nich dovedli vměstnat velké množství nepřátel a překážek, které vám vaši úlohu, pokud tuhle gamesu hrajete poprvé, určitě pořádně znepříjemní.