Vydejte se směrem do dědiny a zeptejte se prvního vesničana, na kterého narazíte, na nocleh. Ten vás nasměruje do místního hostince, kam se následně vypravte. Nachází se uprostřed severní části vesnice. Krčma je ovšem v rekonstrukci, hostinský vás proto odkáže na místního lékárníka, v jehož prostorném domě budete moci složit znavené kosti. Místního opilce, který žvaní o sebevraždě jisté ženy a o tom, že dům je prokletý, si nijak nevšímejte. Cestu do domu lékárníka vám ukáže místní kněz, kterého najdete v kostele, který se rozprostírá hned vedle hostince. Kněz vás zavede do domu lékárníka, který vás pozve na večeři. Nabídne vám okoštovat i místní pálenku orujo. Po večeři se bratr Cesáreo odebere s lékárníkem prohlédnout si jeho laboratoř. Vy se odeberete ke spánku do svého pokoje.
Po probuzení zjistíte, že bratr Cesáreo v pokoji vůbec nespal, nejdete ho ve vedlejší místnosti, jak leží v posteli a vůbec se nehýbe. Nachází se zde i lékárník spolu s knězem. Nikdo vám nedokáže říct, co se přesně stalo. Lékárník blábolí cosi o kouzlu, které na něj uvrhlo věčný spánek. Něčemu takovému se dá těžko uvěřit, přesto se necháte přesvědčit, abyste vyhledali místní čarodějnici. Ona je údajně to jedinou osobou, která může pomoci. V kuchyni si promluvte s hospodyní, dostanete od ní slepici (HEN). Na zahradě před lékárníkovým domem seberte lopatu (SHOVEL).
Nyní vyhledejte chatrč, ve které bydlí čarodějnice. Cesta k ní je dobře maskovaná, s přiloženou mapou ale nebudete mít problém. Má to však jeden háček, pokud je vaše víra příliš silná (ukazatel energie se nachází v modrozeleném pásu), cesta bude blokovaná. Stačí však párkrát promluvit s hostinským v krčmě, tím se ukazatel posune do žlutého pásu. Víru (energii) lze podle potřeby znovu doplnit návštěvou kostela, popřípadě jiných vysvěcených míst, dále pak nalezením růžence s křížkem (CROSS). Čarodějnice vám přislíbí pomoc, bude vás to stát zabitou slepici, z které si uvaří polévku, jako lék na její bolavé kosti.
Všichni se následně sejdete nad postelí, ve které leží Cesáreo. Čarodějnice má v celé věci jasno, jedná se o Brunildino prokletí. Tato mladá dívka pracovala jako služebná v lékárníkově domě, kde také spáchala sebevraždu. Její duše bloudí po domě, nikdy nenašla pokoje, nyní si vyhlédla další oběť v osobě bratra Cesárea. Toto vysvětlení považujete za naprosto absurdní, jste odhodláni hned zítra ráno přepravit bratra Cesárea do nejbližší nemocnice. Následující noc vás však donutí radikálně přehodnotit svoje plány.
Během noci k vám promluví duch Brunildy, aby vám pověděla svůj příběh. Kdysi se zamilovala do lékárníkova syna Antona, jejich vztah udržovali v tajnosti, jednoho dne se však rozhodli vyjít s pravdou ven. Anton se vydal spolu s otcem na procházku do lesa, aby mu ovšem pověděl. Byli však přepadeni bandity, kteří při následné potyčce Antona zabili. Když se to Brunilda dozvěděla, spáchala sebevraždu, aby mohla za ním odejít. Něco ji však brání opustit komnaty lékárníkova honosného domu.
Od té doby je celý dům prokletý a s tímto prokletím souvisí i záhadná nemoc, která postihla bratra Cesárea. Pokud Brunildě pomůžete, s největší pravděpodobností vyřešíte i jeho trápení. Vydejte se na hřbitov za kostelem. Brunilda vám ukáže svůj hrob, začněte kopat (musíte mít lopatu). Brzy zjistíte, že její kostra není úplná. Chybí lebka, proto Brunilda nemůže odejít za svým milovaným Antonem. Poté se ozve tajemný hlas a z hrobu zmizí i zbytek kostí.
Následujícího rána vás objeví kostelník, jak omráčený ležíte na hřbitově vedle prázdného vykopaného hrobu. Nezbývá vám nic jiného než opět zajít za čarodějnicí, aby vám pověděla, jak máte postupovat dál. Čtyři části kostry se nacházejí v prastarých keltských jeskyních, abyste se tam dostali, musíte nabrat vodu ze sedmi jezer v oblasti Monte das Pozas, tu pak následně nalít na kamenné monolity nedaleko vchodů do těchto jeskyní. Lebka se pak nachází v lékárníkově domě. Od čarodějnice dostanete džbán (JUG) na nabrání vody. Dále vám slíbí lucernu (LANTERN), bez ní byste v podzemních prostorách nic neviděli.
Musíte ji však nejprve donést sedm hub (MUSHROOM), ty jsou rozmístěny po celé mapě kolem chatrče čarodějnice. V levém rohu od chatrč se nachází speciální houba (SPECIAL MUSHROOM), kterou budete také potřebovat. Pokud máte lucernu, jděte do lékárníkova domu. V jedné místnosti je na podstavci položena lebka (SKULL), kolem pobíhající lékárník vám ji však nechce dát. Dejte mu tedy speciální houbu, se kterou následně odběhne do laboratoře, aby ji prozkoumal. S lebkou se vydejte do oblasti Monte das Pozas, abyste nabrali ze všech jezer vodu do džbánu. Pozor si dávejte na padající kamení.
Teď už můžete otevřít vchody do všech čtyřech keltských jeskyní. Uvnitř jeskyně je značně snížená viditelnost, pokud ale budete postupovat ve směru šipek vyznačených na zemi, nemůžete zabloudit. Na konci každé jeskyně vás čeká souboj s jejím strážcem. Toto je zajímavá mezihra, která procvičí vaše hbité reakce. Uprostřed obrazovky začnou v náhodném pořadí padat symboly, když se symbol objeví v dolním modrozeleném pásu, musíte vždy stlačit tu klávesu, která reprezentuje daný symbol. Obtížnost této mezihry postupně stoupá, když porazíte všechny čtyři strážce, můžete vyrazit s kompletní kostrou opět za čarodějnicí.
Ta se pokusí znovu vyvolat duši Brunildy. Mezitím máte všechny části kostry znovu položit do hrobu na hřbitově za kostelem. Po vložení kostry do hrobu se ukáže, že lebka z lékárníkova domu Brunildě vůbec nepatří. Čarodějnice vás totiž oklamala, byla to ona, která má prsty v celé této záležitosti, nikdy vztahu Brunildy a Antona nepřála, protože ho chtěla mít sama pro sebe. Nezbývá než se s ní utkat v souboji, počítejte s tím, že tento souboj bude opravdu pekelně těžký. Až souboj vyhrajete, můžete konečně vložit tu správnou lebku do hrobu. Milenci tak mohou být zase spolu.
Teď ještě získat požehnání od Antonova otce. Brunilda vás požádá o nalezení svého deníku, ze kterého se dozvíte, kde hledat dopisy, které si milenci psali. Ty pak máte předat lékárníkovi. Pokoj Brunildy se nachází v západním křídle lékárníkova domu, které je však uzavřeno. Musíte se proto dopustit malé lsti. Jděte do pokoje hospodyně v prvním patře, z truhly si vypůjčte její šaty (CLOTHES). V přestrojení za pokojskou si od lékárníka vyzvedněte klíč (KEY) od západního křídla. Vraťte zpět oblečení do truhly. V nových prostorách domu vyhledejte pokoj Brunildy a ze stolku seberte deník (DIARY).
Z deníku se dozvíte, že dopisy se nacházejí v tajné místnosti za knihovnou. Jděte do knihovny a prozkoumejte dva regály s knihami v jejím horním rohu. Objevíte zapeklité bludiště, ve kterém se již nedá orientovat podle šipek, na jeho konci se nachází truhla s dopisy (CHEST). Když ji najdete, musíte také absolvovat zpáteční cestu. Truhla je ovšem zamčená, je potřeba najít způsob, jak ji otevřít. Promluvte si s hostinským, dozvíte se, že mu došly veškeré zásoby místní pálenky. Napadne vás, že v lékárníkově domě mají slušné zásoby.
Promluvte si s hospodyní v kuchyni a požádejte ji o jednu láhev (ORUJU). Pálenku odneste hostinskému, který vám zaplatí několika mincemi (COINS). Ve vesnici najděte domek zámečníka. Zámečník vám za drobný poplatek truhlu odemkne. Dopisy (LETTERS) předejte lékárníkovi, aby se konečně dozvěděl celou pravdu. Bude se konat mše za oba nebožtíky, takže se všichni sejděte na hřbitově u jejich hrobů. Čarodějnice se však nevzdává, takže na závěr musíte absolvovat další tuhý souboj. Pak už si vychutnejte velice překvapivé rozuzlení.
Publikováno: 1. 2. 2014 | Doplněno: 1. 4. 2014 |