Tato hra je spíše arkádou než čistokrevnou adventurou, proto zde nečekejte návod, který vás povede za ručičku. Hlavně se zde dozvíte o základních principech hry a získáte pár cenných rad, jak tento opravdu vydařený titul pokořit.
Vaším hlavním úkolem bude najít 10 magických run, ve většině případů se nacházejí v truhlách, které nejsou na první pohled snadno přístupné, popřípadě jsou střeženy tvorem, kterého budete muset porazit svým důvtipem, hrubou silou toho obvykle příliš nezmůžete. Například hnedka první runa se nachází za obří chobotnicí, jejíž chapadla musíte postupně odsekat mečem, který najdete v první truhle od startu hry. Tuto akci musíte pečlivě načasovat, protože po chvíli useknuté chapadlo znovu doroste.
Pomocí run musíte aktivovat 10 bílých sloupů, tyto sloupy poznáte tak, že je na nich vyobrazen symbol patřičné runy. Pokud danou runu máte při sobě, stačí kolem sloupu projít, na jeho vrcholu se rozhoří plamen. Po aktivaci všech sloupů stačí vyjít na povrch, do míst, kde se nachází pětice těchto sloupů, zde se objeví teleport, který vás přenese na vytouženou svobodu.
Ve hře se nachází celá řada na první pohled skrytých nebo velmi těžko přístupných míst, s přiloženou mapou byste však neměli mít sebemenší problém. V truhlách také najdete celkem pět klíčů, každý z nich otvírá nějaké dveře, přes které budete moci pokračovat dál. Cestou narazíte na 10 pák rozmístěných různě po stěnách. Všechny páky poctivě přepínejte, obvykle vám uvolní zatarasenou cestu v jiné části labyrintu. V žádném případě nepřepínejte pouze desátou páku, je to past, kdy se pod vámi propadne podlaha.
Jak budete postupovat hrou, ocitne se i ve zvláštní pyramidě. Abyste z ní unikli, musíte najít pět blikajících symbolů, pomocí kterých aktivujete pět žlutých kamenných oltářů. Nastane ovšem problém, protože k pátému symbolu se nikdy nedostanete. Proto aktivujte zbývající čtyři oltáře a u toho pátého proveďte aktivaci vaší pěstí. Kupodivu to funguje a dveře z pyramidy se posléze otevřou.
Kromě zmiňovaného meče najdete v truhlách rovněž firebally, těmi můžete dočasně skolit chodící zombíky v podzemí, co po vás střílí. Dále jsou zde pasti, ty můžete nastražit do cesty pochodujícím mumiím v pyramidě. A nesmí se zapomenout na luk a šípy, ty mají speciální význam. Občas narazíte na místo, kde se v rohu místnosti nachází brnění se štítem. Po vystřelení se šíp zapíchne do štítu a vy po něm můžete vyskákat nahoru.
V úvodu byla řeč i o některých tvorech, kteří stráží cestu k runě. Jedním z nich byla zmiňovaná chobotnice, dále je tu drak, kterého uspíte pomocí tajuplného amuletu, jenž objevíte v jedné z truhel. S obřím duchem na povrchu se vypořádáte pomocí kříže, který se nachází v pyramidě. A poslední rada na závěr, pamatujte, s rozběhem doskočíte mnohem dál.
Publikováno: 18. 7. 2015 |