Chcete-li vyřešit konverzační hru Rychlé šípy musíte:
- najít na 2 místech peníze
- nakoupit špendlíky, lano, baterku, lopatku
- dostat se do kostela sv. Jakuba
- ve zvonici najít deník
- najít shromažďovací místnost Vontu
- prokopat zával ve sklepě kostela
- najít kůlnu Jana Tleskače
- najít klíč od vrátek v kostele
- vzít hlavolam po shromáždění Vontů
- odnést hlavolam do klubovny RYCHLÝCH ŠÍPŮ
Potřebné informace můžete získat:
- z kroniky (3 informace)
- od kostelníka
- z deníku J. Tleskače
- z vývěsky
Je dobré zdůraznit, že pořadí výše uvedených kroků nemusí být dodrženo. To se týká především nákupu jednotlivých potřeb, hledání peněz, průchodu kostelem a podobně. Pokud se domníváte, že tento návod vám pro vyřešení hry stačí, již dále ve čtení nepokračujte. Po přečtení podrobného návodu hra ztrácí půvab, protože vše, co byste jinak řešili důvtipem, se v něm dozvíte bez námahy, a to by byla při této krásné hře velká škoda.
Podrobný popis:
1. V klubovně si vezmete kroniku a jdete na "památné místo" u Smejkalovy zahrady vyzvednout peníze (viz jeden z textů v kronice)
Příkazy: VEZMI KRONIKU, PROZKOUMEJ KRONIKU, J, Z, Z, S, S, V, V, V, S, HLEDEJ PENIZE, VEZMI PENIZE, PROZKOUMEJ PENIZE
2. Jděte koupit žluté špendlíky do obchodu pro švadlenky (viz další zpráva v kronice o poznávacích znameních Vontů)
Příkazy: J, V, J, J, V, J, J, Z, KUP ZLUTE, POUZIJ ZLUTE
3. Jděte do Stínadel pro 50 Kč, které potřebujete na nákup všech potřebných věcí.
Příkazy: V, J, V, V, V, J, J, J, V, S, S, V, V, VEZMI PADESATIKORUNU
4. Vrátíte se na Druhou stranu koupit další věci:
- lano
Příkazy: Z, Z, J, J, Z, Z, Z, Z, S, S, S, S, S, S, Z, J, KUP LANO
- baterku
Příkazy: S, S, S, Z, Z, Z, S, KUP BATERKU
5. Při cestách po nákupech se zeptáte kostelníka, co ví o hlavolamu.
Příkazy: J, Z, J, J, J, V, J, J, J, V, J, J, J, OTAZKA JEZEK
6. Zbývá koupit ještě lopatku, a tak pro ni jdete do železářství u Roubíka do Moravské ulice.
Příkazy: S, S, S, S, S, V, J, KUP LOPATKU
7. S nakoupenými věcmi se vydáte do kostela sv. Jakuba. Dovnitř se dostanete oknem za pomoci lana.
Příkazy: S, Z, J, J, V, V, V, S, V, V, S, V, S, S, V, J, V, POUZIJ LANO
8. V kostele nejdříve hledáte Tleskačův deník. (viz informace kostelníka). Musíte včas rozsvítit baterku, abyste se ve tmě nezabili.
Příkazy: N, S, POUŽIJ BATERKU, Z, N, N, N, HLEDEJ DENIK, VEZMI DENIK, PROZKOUMEJ DENIK
9. Na základě zápisu v deníku se vydáte hledat Tleskačovu kůlnu. S pomocí lopatky ji prohledáte.
Příkazy: D, D, D, V, J, D, S, S, S, Z, Z, J, HLEDEJ KULNU, V, POUZIJ LOPATKU, VEZMI KLIC
10. S klíčem se vrátíte do kostela sv. Jakuba. Odemknete dvířka na ochozu a sejdete do shromažďovací místnosti Vontů. Na vývěsce si přečtete zprávu o volbě Velkého Vonta.
Příkazy: Z, S, V, V, J, J, J, N, S, POUZIJ KLIC, D, PROZKOUMEJ VYVESKU
11. Poté si začnete prohlížet kostel. Dostanete se do labyrintu chodeb ve sklepě. Vede z něj jediná cesta, která je však zavalená. Na odstranění závalu použijete opět lopatku.
Příkazy: N, Z, D, D, Z, Z, POUZIJ LOPATKU, POLOZ LOPATKU
12. Zatím co jste pracovali ve sklepě, zasedala rada Vontů, která volila nového náčelníka. Při vyhlašování výsledku znovu vniknete do jejich místnosti. Na stole je hlavolam "ježek v kleci". Vezmete ho a sklepem (vyjdete v Maternové ulici 20) utečete z dosahu Vontů. Hra končí návratem do klubovny.
Příkazy: V, V, N, N, V, D, VEZMI JEZKA, N, Z, D, D, Z, Z, Z, J, N, S, Z, Z, S, S, S, Z, Z, Z, S
13. Další věci, které při cestách vidíte (např. míč, deska, nůž), nepotřebujete, a proto je nesbírejte. Pokud byste jich s sebou nesli maximální počet, znemožnilo by Vám to úspěšně zakončit hru. Po příkazu VEZMI JEZKA by vám počítač odpověděl, že tolik věcí nést nemůžete a hra by skončila Vaší zkázou, protože by se vrátili Vontové. Kromě toho ve hře prohráváte pokud:
- do Stínadel jdete bez žlutého špendlíku v klopě
- ve sklepě se vydáte jiným směrem než na západ
- před výstupem do zvonice nerozsvítíte baterku