Sherwood je opravdu mistrovský kousek a jeho pravé kouzlo odhalíte teprve ve chvíli, kdy se ho rozhodnete dohrát na plný počet bodů. To se minimálně do této chvíli ještě nikomu nepodařilo, o tom jsem skálopevně přesvědčen. Vzhledem k určitému prvku náhodnosti to dle mého názoru na reálném hardwaru ani není možné, v dnešní době emulátorů a častého ukládání to však půjde zlomit.
Ve hře lze získat maximálně 219 bodů. 193 bodů obdržíte za splnění všech požadovaných úkolů, kde záleží i na přesném pořadí jejich plnění, zbylých 26 bodů získáte, pokud má Robin pod kontrolou všechna území na mapě, tedy všechna políčka jsou zelená, kromě tří s nepřátelskými hrady, ta obsadit nemůžete. Vše musíte stihnout během šedesáti dnů, jinak vypukne morová epidemie a je s vámi konec.
Právě časová limitace je tím největším problémem. Když sečteme vojska všech tří protivníků (šerifa z Nottinghamu, opata Huga a barana Fitz-Alwina), dostáváme se na tisíc mužů. K poražení tisícovky mužů potřebujete stejné množství šípů. Jeden šíp stojí jeden zlaťák, celkem ve hře musíte naloupit 1050 zlaťáků. Na podplacení stráží v samém závěru hry je potřeba vyplatit 300 zlatých, nicméně 250 jich získáte za přepadení opata.
V průměru je nutné naloupit cca 38 zlatých během jednoho dne. Tisícovky dosáhnete za 27 dnů loupení, 18 dnů strávíte dobýváním území a zbytek potřebujete na plnění ostatních úkolů. Nyní se dostáváme k již zmiňované náhodnosti. Počet získaných mincí během jednoho dne loupení je čistě náhodný a řídí se podle níže uvedené tabulky. Z toho už je asi každému jasné, proč se neobejdeme bez emulátoru a častého ukládání.
Počet členů družiny | Počet získaných zlaťáků |
---|
1 | 1 * 4 + (0 až 31) = 4 až 35 zlatých |
2 | 2 * 4 + (0 až 31) = 8 až 39 zlatých |
3 | 3 * 4 + (0 až 31) = 12 až 43 zlatých |
4 | 4 * 4 + (0 až 31) = 16 až 47 zlatých |
5 | 5 * 4 + (0 až 31) = 20 až 51 zlatých |
Dost bylo teorie, nyní již k podrobnému návodu, který jsem sepsal hezky den po dni.
DEN 0
Za každou cenu se snažte udržet výchozí pozici, Robina ani ostatní členy družiny nikam nepřesunujte, stálo by vás to drahocenný čas, který můžete věnovat loupení. Při této strategii zůstane na mapě vždy 8 zelených území, které soupeř nikdy nedobude. Jděte loupit, v ideálním případě váš obnos naroste na 45 zlatých.
DNY 1-4
Jděte loupit, teoretické maximum je 185 zlatých, když budete alespoň na 170, tak je to velice slušný výsledek.
DEN 5
Jděte do krčmy poslouchat drby, dozvíte se, že v Nottinghamu mají pozítří popravit jednoho vězně. [3 body]
DEN 6
Jděte do města k šerifovi a v souboji s mečem zabijte ozbrojeného vojáka. Souboje jsou celkem snadnou záležitostí, stačí ve vhodný okamžik zakleknout a vést všechny údery spodem (držet směr dolů + směr vpřed), ať se děje cokoliv. Jenom pamatujte, že to musíte být právě vy, kdo udeří jako první. Po vyhraném souboji zachráníte zbojníka jménem Will. [16 bodů]
DEN 7
Jděte opět loupit, ovšem tentokráte si žádnou kořist neodnesete. Potkáte mnicha Tucka, který vás vyzve na soutěž v lukostřelbě. Natáhnout tětivu není až tak složité, jak se na první pohled může zdát (téměř současně a hlavně rychle mačkejte klávesy vlevo + vpravo). Horší už je pak usměrnit letící šíp a stisknout FIRE, když se šíp nachází přesně nad středem terče. Pokud pomýšlíte na maximální počet bodů, nejenže musíte mnicha porazit, ale ještě musíte zasáhnout 3x desítku. Myslím, že po dvou letech pilného tréninku se vám to jistě podaří. Po vyhrané soutěži máte dalšího člena družiny, takže loupení vám půjde zase o něco snáz. [59 bodů]
DEN 8
Za 170 zlatých nakupte šípy. Snad jste měli štěstí a stále držíte výchozí pozici, se třiceti šípy v úvodu, to nemuselo být úplně tak snadné. Pokud výchozí pozici již nedržíte, začněte hrát znovu.
DEN 9
Jděte poslouchat do krčmy, dozvíte o soutěži v lukostřelbě o stříbrný šíp, která se koná za dva dny v Nottinghamu. [62 bodů]
DEN 10
Proč se znovu mordovat s lukostřelbou (stejně je to nastražená léčka), když stačí zajít za šerifem a vyzvat ho na souboj. Po vyhraném souboji mu darujete život a stříbrný šíp je váš. [75 bodů]
DNY 11-12
Jděte loupit.
DEN 13
Jděte poslouchat do krčmy, dozvíte se o neteři šerifa, kterou chce provdat za krutého barona. [78 bodů]
DEN 14
Nyní byste sice mohli jít za šerifem a osvobodit Marianu ještě dříve, než ji šerif odveze k baronovi, ale to byste přišli o drahocenné body. Místo toho jděte raději loupit.
DEN 15
Kdybyste šli loupit tento den, přepadli byste oddíl vojáků, kteří doprovázejí Marianu na sídlo barona Fitz-Alwina. To rovněž není žádoucí, takže tento den využijte na nákup šípů. Měli byste mít ideálně dalších 120 zlatých z předchozích dnů.
DEN 16
Teď už si konečně posvítíte na toho zlořečeného barona. Zavítejte na jeho sídlo a barona zabijte stříbrným šípem. Následně osvobodíte Marianu, která se ukryje v klášteře. Dále vás vyzve na souboj baronům oddaný sluha Azim. Až ho porazíte, přidá se k vaší družině. [121 bodů]
DEN 17
Jděte loupit.
DEN 18
Jděte loupit, tentokráte přepadnete opata Huga. Jeho doprovod tvoří stovka vojáků, takže musíte mít dostatek šípů. Od opata získáte 250 zlatých a navíc se k vám přidá pátý člen družiny, Malý John. [127 bodů]
DEN 19
Jděte loupit.
DEN 20
Za všechny peníze (alespoň 335 zlatých) nakupte šípy.
DNY 21-38
Jděte loupit, měli byste si přijít na cca 800 zlatých, průměrně 44 zlatých na den.
DEN 39
Nakupte 500 šípů, zbylých 300 zlatých si šetřete na poslední den.
DEN 40
Jednomu členovi družiny dejte 170 šípů a přesuňte ho na fialové území nejblíže hradu. Fialový protivník je v této fázi hry poslední, který ještě expanduje.
DNY 41-57
Robinem dobijte zbývajících 17 obsazených území.
DEN 58
Jděte k Hernovi a na skálu položte stříbrný šíp. [143 bodů]
DEN 59
Pokud máte všechna území ve svém držení, s 300 zlaťáky jděte k šerifovi a podplaťte stráž. Vychutnejte si závěr této skvělé hry. [193 + 26 bodů]
Další možnou strategií je rozdělit Robinovu družinu co nejblíže k hradům protivníka, aby nemohl tolik expandovat. Většina území zůstane ve vašem držení, tím ušetříte čas zpětným dobýváním, rovněž nespotřebujete tolik šípů, když udržíte vojáky za městskými hradbami. Je tu však jeden zásadní problém. Aby to mělo vůbec nějaký smysl, musíte rozdělit družinu co nejdříve, tedy v době kdy nemáte ještě dostatek naloupené kořisti, natož dostatečný počet nakoupených šípů. Navíc v prvních dnech je potřeba řešit řadu jiných úkolů a rozšiřovat družinu o nové členy, aby naloupená kořist narůstala o to rychleji. Tato strategie je tedy pouze teoretická, v praxi se mi jí nikdy nepodařilo úspěšně realizovat.
Publikováno: 9. 9. 2012 | Autor: Pavel Plíva |